luni, 27 februarie 2012

Dictia

Dictia joaca un rol important in viata tuturor,atat in viata de zi cu zi cat si in activitatea profesionala,este important sa transmitem un mesaj cat mai coerent si mai clar pe intelesul tuturor.Cu o dictie perfecta si o atitudine pe masura putem fi mai usor remarcati   in societate si mult mai apreciati decat o persoana care se "chinuie" sa lege doua cuvinte desi au capacitati cognitive.Stim cu totii ca "prima impresie" conteaza,intr-o masura mai mare sau mai mica ,iar dictia poate constitui o prima impresie. Pe langa prezenta,vestimentatie,comportament,dictia joaca si ea un rol destul de important. O persoana care vorbeste corect gramatical ,rosteste fraze cu inteles si are un limbaj foarte coerent va fi apreciat peste tot unde se va prezenta. Dictia ne poate ajuta in orice domeniu,insa ne va ajuta intotdeauna atunci cand ne vom prezenta la un interviu de angajare. Cu ajutorul ei putem lucra cu publicul si putem  jongla cu cuvintele. Dictia se poate corecta si perfectiona cu ajutorul exercitiilor de dicte,acelea foarte incurcate si fara inteles. Mie imi plac foarte mult exercitiile de dictie ,chiar si acelea foarte grele si incurcate. Desi imi plac foarte mult si imi propun foarte des ca voi face exercitii zilnic,nu prea ma tin de cuvant.Sa  imi fie rusine pentru ca aceste exercitii imi vor fi de un real succes pe viitor. Asadar,voua va plac exercitiile de dictie?

Un comentariu: